בלוג

למה מומלץ למאמני כושר וספורט לעשות תואר שני בחינוך?

למעלה מ60 אלף סטודנטים לומדים לתואר שני במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. סטודנטים לתואר שני משקיעים לא מעט זמן ומאמץ ומקווים כי התואר השני ישמש עבורם מקפצה בקריירה. אחד השיקולים של סטודנטים הלומדים תואר שני בחינוך הוא רצון להתקדם בשוק התעסוקה ולכן רבים פונים ללימודי תואר שני במחשבה כי התואר יקדם אותם בעולם התעסוקה.

כידוע לרובם, לימודי תואר ראשון נחשבים לכרטיס הכניסה לעולם התעסוקה. עם זאת ככל שעובר הזמן, ניתן לראות כי הדרישה ללימודי תואר שני קיימת בקרב בעלי מקצועות מסוימים. לפיכך לימודי תואר שני הפכו מבוקשים יותר במהלך השנים לכל מי שמעוניין להעמיק בתחום המשיק לתואר הראשון.

זה רק ספורט – האמנם

מאמני כושר בוגרי תואר ראשון בחינוך גופני לומדים במהלך הלימודים לא מעט על נפש האדם ולא רק על חינוך גופני. אמנם לחינוך גופני יש חשיבות רבה הקשורה לא רק לשמירה על הגוף אלא גם לפיתוח תחושת אחריות ומשמעת בקרב רבים, ולכן אי אפשר לזנוח את ההיבט הרגשי המחייב התבוננות על כל אחד ואחד לצד בניית תוכנית אימונים מתאימה. ספורט כמקצוע לחיים מחייב את המאמנים השונים לפתח תפיסת עולם כוללת המאפשרת להם לבחון את האדם העומד מולם תוך זיהוי הצרכים המתאימים עבורו במסגרת תואר שני בחינוך.

בסופו של דבר, נראה כי קיים קשר ישיר בין הנפש לבין גוף האדם ולכן אי אפשר לנתק את השניים ועליהם ללכת יחדיו. משמעות הדבר היא כי יש להעמיק בלימודי חינוך על מנת לאפשר אבחון והתאמת תוכנית אימונים מורכבת יותר.

האם תואר שני בחינוך מתאים למאמני כושר

הזכרנו את העובדה כי רבים מהסטודנטים לתואר השני רואים בתואר מקפצה לעבר עתיד טוב יותר, אך מדוע מאמני כושר זקוקים לתואר נוסף ועוד בתחום החינוך מלבד התואר שכבר יש להם? התשובה היא כי לצד הלימודים העוסקים במקצועות הספורט בסוף היום העבודה מתבצעת עם קהל לקוחות ולכן יש מה ללמוד באשר לאנשים המגיעים להתאמן במכון. תואר שני בחינוך מאפשר למאמנים להתוודע לקהל הלקוחות שלהם ולא רק להיות עבורם צינור לגזרה חטובה אלא גם להיות עבורם מקור לשאלות המשלבות את אורח החיים הפרטי שלהםם

מדוע כדאי ללמוד חינוך לתואר שני?

עבור מאמני כושר המבקשים לזהות את צרכים והקשיים של האדם העומד מולם לצורך בניית תוכנית אימונים אין תחליף להעמקת הידע בתחום החינוך. תואר שני במסלול חינוך מאפשר להם ללמוד מידע עדכני בחינוך תוך שילוב מיומנויות מתקדמות המאפשרות את יישום החומר הנלמד. כיום ישנן מכללות המציעות תוכנית לימודים לתואר שני הכוללת מתכונת מחקרית הכוללת כתיבת תזה וגם מתכונת עיונית שאינה כוללת כתיבת תזה. סטודנטים הבוחרים במסגרת המחקרית יכולים להתמחות בנושאים הקשורים לחינוך החל מתחומים רגשיים המאפשרים להם לקבל זווית ראייה נוספת באבחון האדם העומד מולם.

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן