בלוג

העברת תכנים באמצעות לומדה להכשרת מאמני ספורט

היום עולם התוכן הפך למפותח הרבה יותר מכל עידן אחר. התכנים שלנו מגיעים אלינו באמצעות טכנולוגיה תקשורתית רבה שמגיעה החל מהמחשב נייח ועד לטלפון הסלולרי שלנו. בעידן בו הרבה מהתכנים שלנו מגיעים באמצעים טכנולוגיים יהיה נכון ואפקטיבי לנצל אותם גם לצבירת ידע רב ולמידה.

היום חלק מהעברת תכנים לימודיים היא באמצעות למידה מתוקשבת. זאת למעשה שיטה של תרגום של ידע רב שמכיל תכנים בנושאים רבים, תכנים שהם גם עיוניים וגם מעשיים והיתרון שזה מצליח להפוך לתוצר של למידה ולהדרכה על ידי שילובי תכנים שמתאימים גם לאורחי חיים טכנולוגיים שחדרו אלינו.
בימינו למידה מתוקשבת היא דרך נפלאה להעברת מידע והכשרה של אנשים במגוון שלם של מקצועות, גם בתחומי הספורט, למדריכי חדר כושר, מאמני כושר, מורים לספורט ועוד.

לומדה בתחום הספורט

לומדה היא תוכנה של מחשב שהמטרה העיקרית שלה היא לספק לימוד, אימון, תרגול ובחינה. הלמידה בעזרת לומדה נקראת "למידה מתוקשבת". אפשר לראות בכל מיני מסגרות בשנים האחרונות, שקיימת עלייה רבה בשילוב של לומדות בפעילות הארגונית, זאת מהסיבה שרבים הבינו שהלומדות מהוות אמצעי מצוין להעברת מסרים, תוכן וידע רב.

לומדות מתוקשבות בתחום הספורט, חוסכות בעלויות כלכליות ומקצרות לדוג' קורס מדריכים או קורס מאמן כושר, לזמנים הרבה יותר קצרים וכך מייעלות באופן ניכר את כל שיטת העבודה. הלמידה מתוקשבת בעולם הספורט עצמו מכילה תוכן שמתאים במיוחד להדרכת מאמנים בתחומי הספורט והיא ממוקדות בעיקר לקהל זה, יש בה גם רמות קושי ואפשרויות אינטראקטיביות כמו סרטי הדרכה, אנימציה, הנפשה סימולציות למיניהן, מגוון של משחקים וסוגים רבים של תרגילים.

היתרונות של לומדה מתוקשבת

  • הוזלה משמעותית בעלויות של כל ארגון או גוף. ההוזלה באה לידי ביטוי בכמה אספקטים.
  • אין צורך להגביל כמות של משתמשים. כמו בכיתה או בחלל כלשהו שהתכולה מוגבלת.
  • ניתן להתאים את הלמידה לכל צורך ועניין על ידי המחשה ויזואלית או שמיעתית הכול לפי בחירה.
  • גישה לכל הידע והתכנים מכל מקום למעשה בעולם. אפשר ללמוד מהתוכנה בכל מקום שבו נמצאים.
  • ניתן לבצע הערכה בכל עת להצלחה וללמידה של התלמיד באמצעות מבחנים אינטראקטיביים.
  • למידה בכל זמן פנוי כשהיא אינה מחייבת מיקום.
  • למידה על פי קצב אישי.
  • לא קיים חשש מכישלון שכן הכול זה פונקציה של אימון וזמן שהתלמיד מספק לעצמו.
  • יכולת לבחון את עצמנו לאורך תהליך הלמידה.

למידה חווייתית תורמת

היתרון הגדול ביותר היום כשמדברים על פיתוח הדרכה טכנולוגי של למידה מתוקשבת היא העברת התכנים באופן חוויתי כשהאדם נמצא בתנאים אופטימליים שהוא מקצה לעצמו, כשהוא מרוכז ומרגיש בנוח ובלי מפרע, כך יש סיכוי גדול יותר שהתכנים יישומו והלמידה תצלח.

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן