צפון (עפולה) מרכז (תל אביב) דרום (אשקלון)
טופס הרשמה
img
לנקות את הגוף מרעלים לקראת האביב - מאת: אומינה

גופנו מנקה את עצמו בצורה מופלאה מידי יום. הוא מפנה פסולת מהריאות, מהמעיים, מהכבד ומהדם. הגוף עובד קשה על מנת לשמור סביבה אקולוגית נקיה. אולם, למרבה הצער הפעילות היומיומית אינה מספיקה ועמוקה דיה על מנת להוציא החוצה את כל הרעלים שאנו צוברים באורח החיים המודרני  כיום - רעלים הנגרמים מזיהום אויר מוגבר, תזונה ממזון מהונדס, מתח, קרינה רדיואקטיבית, הורמונים ועוד. 

להרחבה
img
פציעות כתף - מאת: תום פיאנן

פציעות ספורט הן חלק כמעט בלתי נמנע בפעילות גופנית. כמעט כל מי שמתאמן באופן מקצועי חווה לא פעם פציעות ספורט בחייו. המאמר שלפניכם יתמקד בפציעות ספורט הפוגעות בכתף וגורמות לכאבי כתף.
 

להרחבה
img
היפכו את החורף לעונה דינמית ומהנה לרווחת הגיל השלישי - מאת: גרשון קום

אחד ממאפייני המאה ה-21 היא "אריכות – הימיים" המוכרת לכולנו גם מהמסגרת המשפחתית. לגיל השלישי מאפיינים פיזיים ופסיכולוגיים ייחודיים הדורשים מהדור הצעיר התומך, מודעות והערכות בכדי להבטיח את איכות חייהם של מקורבינו המבוגרים. אחד מהמאפיינים הדומיננטיים של הגיל השלישי היא הפחתה תנועתית בכלל ובעונת החורף - בעיקר. 

להרחבה
img
איך לאמן את הקול הפנימי שלי - מאת: יובל לבסקי

מה אתם אומרים לעצמכם תוך כדי אימון? מה אתם אומרים לעצמכם במהלך משחק? איך אתם מגיבים אחרי טעות טיפשית? איך אתם מגיבים אחרי מהלך גדול?

שחקנים רבים מעבירים על עצמם ביקורת חריפה אחרי כל מהלך. לעיתים אף בסגנון מעליב וגס.

כשהייתי שחקן צעיר, אני זוכר שהיו לא מעט משחקים שבסופם החמיאו לי על היכולת אבל לא הבנתי על מה מדברים איתי, התמקדתי בטעויות שלי והייתי מאוכזב מעצמי.

להרחבה
img
הריצה היא בדיוק בשבילך - מאת: איילת שחר-אפשטיין

התחלתי לרוץ לאחר שנים של ניסיונות שכנוע מצד בעלי: "הריצה היא בדיוק בשבילך" ושכנוע נוגד מצדי: "זה לא בריא, זה קשה ובכלל אין לי זמן לזה". כשהתפטרתי מהעבודה נגמרו התירוצים ויצאנו לדרך. מהאימונים הראשונים אני זוכרת בעיקר את כאבי השרירים שאחרי, אבל גם את החיוך. במרוץ הראשון שלי עברנו את שער הסיום בידיים שלובות ובאושר שאין דומה לו. שם הבנתי שאני רוצה לרוץ, וכל הזמן עוד.

להרחבה
img
סיכום משחק והפקת לקחים - מאת: יובל לבסקי

סיכום משחק והפקת לקחים

הסתיים המשחק... אחרי כל האדרנלין המתח והלחץ הגיע השקט שאחרי הסערה.

ניצחתם? הפסדתם? שמחים? מאוכזבים? גאים? מתביישים? ברגשות מעורבים? זה לא משנה. 

אחרי שהרגשות שוקעים מעט, ספורטאי מקצועני אמיתי מתחיל בתהליך הפקת הלקחים.

תהליך הפקת לקחים לא נועד כדי לזרוע מלח על הפצעים ולא נועד לטפוח לעצמי על השכם.

מטרת התהליך הבלעדית היא להבליט ולשמר מה שהייתי מרוצה ממנו ולהציף ולשפר מה שהייתי פחות מרוצה ממנו. בעזרת התהליך, מכל התמודדות תוכלו לצמוח, ללמוד ולהשתפר.

להרחבה
img
מדרסים לספורטאים מסייעים לרוכבי אופניים - כל מה שכדאי לדעת
שימוש במדרסי ספורט ייעודיים לרכיבת אופניים מסייע לשמירת כפות הרגליים בריאות ומוכנות לאתגר הבא. ספורטאי העילית בארץ ובעולם כבר משלבים מדרסי רכיבה כחלק בלתי נפרד מאבזור החובה שלהם לכל אימון ותחרות. בפוסט הבא נציג לכם את האקססורי ה"חם" ביותר בענף האבזור המשלים לרוכבי...
להרחבה
img
10 צעדים לשליטה עצמית - מאת: יובל לבסקי

1. מודעות- השלב הראשון הוא לפתח מודעות למתי בדיוק אני מרגיש שאני מאבד שליטה ומה בדיוק מוביל לזה. חשוב לרשום על דף את כל המצבים במשחק או באימון שאני רגיש אליהם ומאבד שליטה בהם. לדוגמא: מצב 1, כשאני מאבד כדור שטותי   מצב 2, כשאני נכנס לפיגור בשלב מוקדם.

להרחבה
img
פריודיזציה: בניית תקופות לשיפור היכולת הגופנית - מאת: וילם לאוקס

"פריודיזציה" היא מושג יסוד בתכנון אימוני ספורט, פירושו – "בניית תקופות" בתכנון אימון גופני. ברשימה זו יוסבר המושג, הסיבות המובילות אליו, למי הוא מתאים ולמי לא.

להרחבה
img
Pilates- Less is More -מאת: מיכל גליק

כדי לחוות לעומק את אימון הפילאטיס יש להכיר את החלוקה של שרירי הגוף למייצבים ומניעים.

השרירים המייצבים הם קטנים יותר (למשל בכתף- הסופרה ספינטוס או בגב -המולטיפידוס), משמע  שהם מתחברים לעצם קרוב מאוד למפרק ואין להם מנוף גדול להנעה. בנוסף, הם גם עמוקים יותר (מולטיפידוס ורחב בטני בגו). השרירים המניעים הם הגדולים והשטחיים יותר. בד"כ נמצא בשרירים המייצבים מספר רב של סיבים אדומים, ואילו בשרירים המניעים מספר רב של סיבים לבנים. דבר זה מעיד על ההבדלים התפקודיים בין 2 הקבוצות.

להרחבה
שם:
טלפון:
דוא"ל:
מעוניין לקבל מידע לדוא"ל
hp_button hp_button hp_button hp_button hp_button
נגישות
הגדלת טקסט
הקטנת טקסט
ניגודיות גבוהה
ניגודיות הפוכה
פונט קריא
ניווט מקלדת
כיבוי ואיפוס מערכת
מערכת נגישות MAGMA