בלוג

מדיטציה אחת לדרך

 

 

 

לפעמים יד חמה על הלחי ומבט אוהד יכולים לעשות שינוי בליבו של אדם ע”י רעהו החומל.
יש משהו ברגע הזה שהכל בו עוצר.
יש שקט. יש אינטימיות. העולם עומד מלכת.
כולנו זוכרים רגעים אלו או אחרים בחיינו שלכמה רגעים היינו מופעמים מדבר מה, אם זה מראה עוצר נשימה, מגע עם אדם מופלא, קטע מוסיקלי שהיה נדמה שהוא נפרש לאלף גוונים.
קרה משהו באותו רגע.
היינו קשובים.
התודעה הייתה נתונה להכלה של אותו רגע.
התודעה הייתה במצב של קליטת חוויה דרך התוודעות אישית ללא הבעת דיעה, ללא חלוקת החוויה לנקודות בעלות שם, ללא שיפוטיות, ללא ניכוס. רק חוויה שקורת.

אנו יכולים לאמן עצמנו לעצור בכל יום ולהקשיב לכמה רגעים. ולהיות במקום המוגן, השקט, השליו הזה.
אפשר לבנות נמל בטוח לספינת התודעה שיודעת סופות לא פעם אחת במשך היום עד אשר לפעמים אתם מרגישים שהיא עומדת לטבוע.
לפעמים אנו באמצע יום עמוס מטלות שיש לבצע, בראש עוד רצות מחשבות ותחושות לגבי ארועי יום האתמול (אם הן נעימות כמו נגינה בצוותא עם חבר או פחות מפתות כמו עימות עם שכן או קולגה לעבודה) וכל מה שאנו רוצים זה כמה שניות של מנוחה.
דרך תרגול פשוט של קשיבות שאינו לוקח יותר מדקה וחצי אנו ניצור נקודות עגינה במשך היום שבה התודעה זוכה לעדנה.

אימון מדיטציה

כל מה שעליכם לעשות הוא ברגע שפגשו אות חיצוני כמו רמזור אדום, תור בסופר, פינת המתנה אצל ספר/רופא וכדומה לאלו תנשמו שלוש נשימות רגילות, לאחר מכן שלוש נשימות ארוכות (שאיפה ארוכה ונשיפה ארוכה) ולבסוף שלוש נשימות הכי ארוכות שאתם יכולים (שאיפה מאד ארוכה ונשיפה מאד ארוכה).
בזמן הזה היו ערים לאוויר שנכנס וממלא את הריאות והבטן שלכם.

לאחר התרגול הקצרצר הזה כבר תוכלו להרגיש איזה ריחוק בריא ונעים מכל טרדות הרגע שלכם.
התרגול הזה יפחית לזמן מה את רמות המתח שלכם דבר שמועיל מאד לבריאותכם הפיזית והנפשית.
תרגישו יותר פתוחים וקשובים לדברים שסביבכם. תגלו הרבה יופי שיזכה לתשומת ליבכם עכשיו.
נסו בכל יום לתרגל את התרגול הזה כמה פעמים.
כל פעם שתעצרו לתרגל אתם תבנו עוד נמל אחד לספינה שלכם.

ואל תשכחו
מדי פעם
לשים יד חמה על לחי של חברה או חבר
להסתכל לו בעיניים
ולהגיד לו
כמה הוא נפלא
כמו שהוא.
כמו שהנשימה שלכם
נפלאה כמו שהיא.

כותב המאמר – אלון פאר הינו רכז קורס מדריכי מדיטציה בביה”ס למקצועות הספורט.
אלון פאר – Dip.Ac. מורה למדיטציה ומסמיך מדריכי מדיטציה מזה 10 שנים. ראש תחום מדיטציה במכללת וינגייט.
בעל ניסיון בהוראת מדיטציה בגופנים שונים ולקהלים מגוונים. מטפל ברפואה סינית מסורתית. מורה לטאי צ’י.

לשאלות והרשמה השאירו פרטים