בלוג

אומנויות לחימה והגנה עצמית לנשים

הנתונים היבשים מלמדים אותנו את התמונה העגומה, לפיה 1 מכל 3 נשים תעבור תקיפה מינית, 1 מכל 5 נשים עברה אונס, ב-95 אחוז מהמקרים התוקף הוא גבר וב-85 אחוז מהמקרים התוקף הוא אדם מוכר לקורבן.

נתונים אלה והמצב בשטח מחייבים נשים לדעת להגן על עצמן. בין אם זה אומר לדעת אומנויות לחימה שונות ובין אם זה אומר לדעת להשתמש באמצעים להגנה עצמית, כמו למשל, תרסיס פלפל, שוקר חשמלי ואמצעים אחרים שנפרט עליהם בהמשך.

נכון שלא כל אישה חווה תקיפה מינית או תקיפה אחרת, ובאופן טבעי יש נשים שאינן חשות צורך שהן צריכות להגן על עצמן, אך הן לעולם לא יכולות לדעת מתי הן יצטרכו להגן על עצמן או להשתמש באביזרים אלו, לכן חשוב לא לחכות שיקרה אירוע, אלא להיות מוכנות. אף על פי שזה נשמע אולי אלים, המטרה בסופו של דבר היא להגן על גופן, על כל מה שמשתמע ונלווה לכך.

כיום, ניתן למצוא קורסים רבים אשר מטרתם ללמד נשים כיצד להגן על עצמן. מדובר בבמבחר קורסי אומנויות לחימה וסדנאות שנערכים עבור נשים בכל הגילאים, כבר מגיל צעיר מאוד, מתוך הנחה נכונה, שגם ילדות, נערות ובוודאי נשים צעירות עלולות למצוא את עצמן בסיטואציה שתדרוש מהן להשתמש בכלים שהן למדו בשביל להגן על עצמן.

לפני שנסביר על מספר חוגים לאומנויות לחימה לנשים, חשוב להדגיש נקודה משמעותית, בדרך כלל הציפייה של התוקף היא, שהאישה תהיה חלשה ולא תגיב. עצם זה שהאישה תפעל ותגיב, כבר תעמיד אותה במצב של חולשה, מצב של מגננה. לכן המשמעות של לימוד אומנויות לחימה אצל נשים היא גדולה. כמו כן, חלק מתהליך הלימוד כולל את העובדה, שהנשים לומדות כיצד להגיב מהר ולא להתמהמה, על מנת שהן יוכלו לצבור יתרון על גבי התוקף

דוגמאות לאומנויות לחימה עבור נשים

הדוגמא הבולטת היא כמובן קרב מגע, כל מה שקשור לאופן בו מגנים על הגוף מצד אחד ומצד שני מתקיפים. יודעים באילו נקודות בגוף יש לתקוף את המתקיף, בין אם זה בשביל להשתחרר ממנו, להגיב ובין אם זה בשביל להרתיע, להכאיב או לשתק אותו. במסגרת קרב מגע לומדים כיצד לפגוע באזורים, כמו עיניים, גרון, ידיים, מפשעה, אלו החלקים החשובים ביותר כמובן. מלבד קרב מגע, אנחנו יכולים למצוא חוגים כמו ג'יג'טסו, קרטה וג'ודו, וכן קורסים שמתעסקים באופן כללי בהגנה עצמית, ומתאימים עבור נשים.

אביזרים להגנה עצמית

כאמור, מלבד אומנויות לחימה אנחנו יכולים למצוא שורה של אביזרים שכל אישה צריכה להכיר ולהחזיק בתיק, והם ישרתו אותה בשביל להגן על עצמה. מדובר על אביזרים כגון; תרסיס או אקדח גז פלפל שיכול לשתק את התוקף עם רסס פלפל מדמיע, שבמקרה הזה יש לכוון אותו לעיניים, והתרסיס יפגע ביכולת של התוקף לראות למספר רגעים ארוכים. כמו כן אנחנו יכולים למצוא שוקר חשמלי אשר אפשר בעזרתו לשתק את התוקף על ידי הצמדת השוקר לכל אזור בגוף. ואמצעי תקיפה בהתאמה לנשים כמו אלות קלות משקל ומתקפלות או סכין קפיצית מעוצבת בסגנון נשי, להסוואה בתיק.

לסיכום

כל אישה, למען בטחונה האישי, צריכה לדעת מס' מהלכים באומנות לחימה כזו או אחרת למען הגנה עצמית ולהחזיק אמצעים שיכולים לעזור לה להגן על עצמה מפני תוקפים פוטנציאליים.

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן