בלוג

מה ההבדל בין פילאטיס מזרן לפילאטיס מכשירים

פילאטיס היא שיטת אימון שהחלה את דרכה כתרגול משקם לפציעות גופניות במהלך שנות ה-60 של המאה החולפת והפכה במרוצת השנים לאחד מענפי הספורט הפופולאריים ביותר קרב נשים וגברים בגילאים שונים. אימון פילאטיס עובד למעשה על שרירי הליבה של הגוף והוא מיועד בין היתר למטרות שיפור היציבה והקואורדינציה ולמגוון רחב של יתרונות פיזיולוגיים נוספים וזאת לצד שיפור מתמיד של החוסן המנטאלי הודות לתרגול נכון של הנשימה, דבר המסייע בין היתר להפחתת מצבי מתח נפשי וסטרס.

אימוני פילאטיס – שתי שיטות עיקריות

אימוני פילאטיס מיושמים באמצעות שתי שיטות אימון עיקריות: פילאטיס מכשירים ופילאטיס מזרן, כאשר בשתי השיטות, מטרת האימון היא זהה וכך גם התוצאות אותן ניתן להשיג ברמה הפיזיולוגית, כאשר אופן ביצוע התרגילים בכל אחת מהשיטות הוא שונה.

  • פילאטיס מכשירים אימון פילאטיס מכשירים מיושם באמצעות מיטת פילאטיס ייעודית ו/או מכשירים אליהם מחוברים קפיצים היוצרים התנגדות של הגוף במהלך האימון ובכך מסייעים לדיוק התנועה וחיזוק שרירי הליבה המייצבים של גופנו.
  • פילאטיס מזרן – אימון פילאטיס המיושם בישיבה או שכיבה על גבי מזרן, כאשר ההתנגדות הנדרשת של הגוף מושגת באמצעות תרגילים מסוימים של אזורים שונים בגוף או באמצעות מכשירים ייעודים.

מהם ההבדלים בין שתי שיטות האימון?

ההבדל העיקרי והמשמעותי ביותר בין אימוני פילאטיס מזרן לבין אימוני פילאטיס מכשירים בא לידי ביטוי בהיקף התרגילים הניתנים ליישום בכל אחת מהשיטות, כאשר אימוני פילאטיס מכשירים כוללים בתוכם סשנים של יותר מ-500 תרגילים שונים אותם ניתן ליישם במסגרת אימון מתמשכת. מנגד, במסגרת אימוני פילאטיס מזרן קיים מספר מוגבל יותר של תרגילים אותם ניתן לבצע באופנים שונים, כאשר בפילאטיס מזרן מספר התרגילים הינו כ- 35 תרגילים בלבד.

הבדל משמעותי נוסף בין שתי שיטות האימון בא לידי ביטוי בגודל הקבוצות של המתאמנים, כאשר אימוני פילאטיס מכשירים מיושמים במסגרת קבוצות קטנות בהתאם למספר מיטות הפילאטיס העומדות לרשות המקום בו מתקיימים האימונים. מנגד, אימוני פילאטיס מזרן מיושמים גם בקבוצות קטנות וגם בקבוצות גדולות של 15- 20 מתאמנים ואף יותר.

לאילו מביניכם המתעניינים באימוני פילאטיס למטרות חיטוב הגוף, חשוב לציין ששתי השיטות מסייעות למטרה זו, אך במסגרת אימונים של פילאטיס מכשירים קיימים יותר תרגילים העובדים על שרירי בטן עמוקים ובכך ניתן להגיע למטרת החיטוב בפרק זמן קצר יותר.

בית הספר למקצועות הספורט מציג: קורס מדריכי פילאטיס מכשירים ומזרן

אנחנו בבית הספר למקצועות הספורט, עוסקים ומתמחים בלימודי הדרכה והסמכה של מאמנים ומדריכים בענפי הספורט השונים ובין היתר אנו מתמחים בהכשרת מדריכי פילאטיס מכשירים ומזרן. קורס מדריכי פילאטיס המוצע על ידינו יאפשר גם לכם להתמקצע באחת משיטות האימון העיקריות של פילאטיס ויאפשר לכם להתמקצע בתחום זה.

לפרטים נוספים אודות קורס מדריכי פילאטיס מכשירים ומזרן

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן