בלוג

לימוד שחייה – כמה זה באמת חשוב?

זה בדרך כלל קורה כשהילדים שלנו מגיעים לגיל חמש או שש, עת חבריהם מסביב מתחילים ללמוד שחייה. הם מפצירים בנו להירשם לחוג שחייה בטענה שהם רוצים "כמו החברים" ואז מתחילה הדילמה.
האם כדאי לרשום את הילד לחוג שחייה רק מכיוון שחבריו כבר נרשמו לחוג זה? האם בכלל לימודי שחייה חשובים כל כך לעתידם של הילדים שלנו? מאמר זה יעסוק בחשיבותם של לימודי שחייה, בתקווה לסייע להורים המתלבטים.

מדוע לימודי שחייה הם חשובים?

ראשית, לימודי שחייה משפרים את יכולת ההישרדות במים שהיא כלי חשוב ביותר לחיים. גם עבור אלו שאינם יוצאים למסעות דייג באופן קבוע, שאינם חיים באי בודד או שאינם גרים באזור שבו קיימת סכנה להתפרצות צונאמי – השליטה במיומנות השחייה היא חשובה והיא מגדילה את הביטחון האישי ואת כושר ההישרדות במצבים שהחיים עשויים לזמן לנו.
במילים אחרות, הורים לילדים שיודעים היטב לשחות יכולים להיות קצת יותר רגועים כאשר הילדים נכנסים לים, בעודם משתכשכים במימי הבריכה וכאשר הם יוצאים לטיול שנתי הכולל מסלולי הליכה במים שאינם רדודים. שנית, לימודי שחייה יכולים להוות עבור כל ילד בסיס לפיתוח הכושר הגופני בעתיד.
רבים מהילדים שלומדים שחייה מפתחים חיבה למים, "מתאהבים" בשחייה ומאמצים אותה בהמשך כספורט החביב עליהם. ילדים אלו יבצעו פעילות גופנית באופן סדיר עוד בצעירותם, עובדה שכמובן תיטיב עם גופם ועם בריאותם. לבסוף, לימודי שחייה הם נגישים מאוד וזמינים לכולם כמעט בכל פינה, כך שטכנית ההרשמה לחוג שחייה היא מאוד פשוטה ואינה מצריכה השקעת מאמצים מיוחדים.
לימודי שחייה ברחובות, לימודי שחייה בדרום, לימודי שחייה בתל-אביב ובצפון- האפשרות ללמוד שחייה קיימת בכל הארץ לאורכה ולרוחבה, כאשר הלימודים לרוב מתקיימים בבתי ספר לשחייה, במרכזי ספורט, בקאנטרי קלאבים וכו'.

לימודי שחייה למבוגרים- מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא

אלו שלא למדו שחייה כשהיו ילדים בדרך כלל מתחרטים על כך בהיותם מבוגרים. בגיל מבוגר יותר, לימוד השחייה הופך מסובך יותר לא רק מבחינת רכישת מיומנות השחייה אלא גם מהאספקט של מציאת פנאי וזמן להקצות לטובת הלימוד.
למרות זאת, קיימים כיום לימודי שחייה גם למבוגרים, שנועדו עבור אלו שלא יצא להם ללמוד שחייה כשהיו ילדים או עבור אלו שלמדו כבר שחייה, אך שמסלול חייהם זימן להם חוויה שלילית במים שגרמה להם מאז ועד היום להירתע ממים ולהימנע משחייה. לימוד שחיה למבוגרים גם הם מתקיימים במרכזי ספורט רבים ברחבי הארץ ונגישים לכל המתעניין בכך.
מתלבטים לגבי לימודי מפעילי בריכות שחייה? לחצו על הקישור למאמר שיעזור לכם להחליט.

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן