בלוג

מדריך לבחירת קורס מדריכי פילאטיס

ענף הפילאטיס, בניגוד לענפי ספורט ותנועה אחרים, אינו מפוקח על ידי מינהל הספורט הפועל במשרד התרבות והספורט, בהתאם לדרישות המופעיות בחוק הספורט, ולכן, תחום ההכשרה של מדריכי פילאטיס מהווה תחום פרוץ במסגרתו לא מונהגת מדיניות אחידה בין מסלולי ההכשרה השונים. כפועל יוצא מכך, בחירת קורס מדריכי פילאטיס, חשוב שתעשה בהתאם למספר פרמטרים מקצועיים מרכזיים עליהם נרחיב במדריך שלפניכם.

דרישות קבלה לקורס

מכיוון שתחום ההדרכה בענף הפילאטיס אינו מצוי תחת פיקוח של מינהל הספורט, קיימת חשיבות רבה לדרישות הקבלה לקורסים השונים המוצעים לכם בתחום הכשרת מדירכי פילאטיס. חשוב לציין שככל שדרישות ותנאי הקבלה מורכבים יותר, כך הרמה המקצועית של הקורס גבוהה יותר. בחלק מהמקומות, תדרשו למבחני קבלה שנועדו לבחון את הרקע האישי שלכם בענפי הספורט והתנועה וזאת לצד דרישות קדם לקורס פילאטיס מזרן ו/או מכשירים.

תכני הקורס

אחד מההבדלים העיקריים בין המקומות השונים בהם מתקיימים קורסי הכשרה של מדריכי פילאטיס, בא לידי ביטוי בתכני הקורס והיקף הנושאים הנכללים בהם. ברוב המקרים, מומלץ לבחור במקומות בהם תכני הקורס מתמקדים לא רק בתחום הפילאטיס אלא גם בנושאי העשרה נלווים כגון: אנטומיה של מערכות שריר ושלד, פעילות גופנית, פיזיולוגיה של מערכת העצבים ומערכת הנשימה ונושאי העשרה נוספים היכולים לתרום לכם בהמשך הדרך כמדריכי פילאטיס מוסמכים.

המקום בו מתקיים הקורס

בחירת קורס מדריכי פילאטיס, חשוב ומומלץ שייעשה בהתאם לאופי המקום בו הוא מתקיים: אם מדובר בבית ספר מוכר וידוע למקצועות הספורט או במתקן מאולתר לצורך העברת תכני הקורס. המקום בו מתקיים הקורס מקבל משנה תוקף כאשר מדובר בקורס מדריכי פילאטיס מכשירים, כאשר היקף המכשירים המצויים במקום מהווים חלק מרכזי בבחירת המקום. כמו כן, חשוב להתייחס לגודל כיתות הלימוד בהן מתקיימים השיעורים התיאורטיים והשיעורים המעשיים ולאווירה הכללית של המקום.

מספר המשתתפים בקורס

בדומה לכל קורס הכשרה אחר, גם בקורס מדריכי פילאטיס, קיימת חשיבות רבה ליחס האישי המוענק מטעם סגל ההוראה לסטודנטים, ולכן, חשוב לבדוק האם קיימת הגבלה של מספר המשתתפים בכל קורס אליו אתם מעוניינים להירשם. יחד עם זאת, חשוב לציין שמקומות עם קבוצות גדולות יותר הם בדרך כלל מקומות מבוקשים יותר. כמו כן, חשוב לציין שקבוצות קטנות אינן מעידות בהכרח על איכויות הקורס, ולכן, חשוב לבדוק בנוסף להגבלה של המשתתפים את רמת היחס האישי המוענקת לכל תלמיד/ה.

תעודת ההסכמה

פרמטר מרכזי נוסף לצורך בחירת קורס מדריכי פילאטיס הוא כמובן סוג תעודת ההסמכה המוענקת לכם בגמר הקורס והתנאים לקבלתה. בחלק מהמקומות הפועלים בישראל בתחום הכשרת מדריכי פילאטיס, מוענקת תעודת הסמכה מטעמם ובחלק מהקומות מוענקת בנוסף לתעודת ההסכמה של המוסד עצמו גם תעודת הסמכה מטעם מוסדות שונים בחו"ל. חשוב לבדוק את ערך תעודת ההסמכה המוענקת לכם בסוף הקורס ואת הביקושים בשוק למדריכים המחזיקים בתעודת הסמכה מטעם המוסד הרלוונטי.

הניסיון המקצועי מעשי של צוות ההדרכה

מעל לכל פרמטר אחר לבחירת קורס מדריכי פילאטיס, חשוב לשים דגש על הניסיון, הידע והמיומנויות המקצועיות של צוות ההדרכה בקורס. בדומה לכל תחום לימוד אחר, גם בקורסי מדריכי פילאטיס, קיימת חשיבות רבה לצוות ההדרכה המעביר את הקורס ולרקע המקצועי – אישי שלהם בתחום, ולכן, חשוב לבדוק את הניסיון והיכולות של כל אחד ואחת מאנשי צוות ההדרכה בקורס המיועד.

מעבר לכל אלו, מומלץ וחשוב להתייחס לנושאים שונים כגון: שעות פעילות הקורס והתאמתן ללו"ז העומד לרשותכם, עלות הקורס, משך הקורס ודרישות הקורס לצורך קבלתה של תעודת הסמכה.

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן