בלוג

פילאטיס מכשירים בהריון

פילאטיס מכשירים נחשב לאחד מאימוני התרגול המומלצים ביותר לנשים בהריון וזאת לנוכח היתרונות הפיזיולוגיים הנלווים לשיטת הפילאטיס שהיא למעשה שיטה המבוססת על סדרת תרגילים שמטרתם חיזוק של השרירים המייצבים, הקואורדינציה והכושר הגופני.

שיעורי פילאטיס במהלך ההיריון – כל היתרונות

שיעורי פילאטיס במהלך תקופת ההיריון יאפשרו גם לכן, הנשים ההרות, ליהנות ממגוון רחב של יתרונות, וביניהם:

  • אימוני פילאטיס בהריון נועדו בין היתר לצרכי חיזוק שם השרירים המייצבים, דבר התורם רבות לשיפור היציבות וגורם לכך שנוצר יותר מקום בחלל הבטן לעובר המתפתח בתוכה.
  • אימוני פילאטיס מסייעים גם לחיזוק השרירים המייצבים בגב ובכך הם יכולים למנוע כאבי גב עליון ותחתון בעיקר המופיעים בשלבים כאלו ואחרים של ההיריון.
  • תרגול פילאטיס מסייע גם לשחרור לחצים המופעלים על אזור חגורת הכתפיים והצוואר והדבר תורם רבות לתחושת נינוחה ומשוחררת יותר של הגוף.
  • תרגול קבוע לפני, במהלך ואחרי הלידה, נועד בין היתר לצרכי חיזוק קרקעית רצפת האגן, ובתוך כך, מושגת שליטה טובה יותר על אזור מרכז הגוף ואף ניתן למנוע מצבים של רפיון שרירי קרקעית רצפת האגן דבר העשוי להוביל לצניחת רחם ובריחת שתן.

מעבר לכך, תרגול פילאטיס בהריון מסייע לכן לשמור על הגזרה גם במהלך תקופת ההיריון ולשמור על משקל גוף תקין בהתאם לגודל העובר לאורך כל שלבי ההיריון.

שיעורי פילאטיס בהריון – מה חשוב לדעת?

שיעורי פילאטיס בהריון מיועדים לכלל הנשים ההרות במידה והן בעלות כושר גופני סביר ובמידה והן עסקו בפעילות גופנית כזו או אחרת באופן תדיר וקבוע לפני ההיריון. יחד עם זאת, חשוב לציין שמומלץ להיוועץ עם הרופא/ה המלווה את ההיריון ולפעול בהתאם להנחיותיו. שימו לב- במידה ואתן מצויות בשלבי הריון מתקדם (טרימסטר שני ואילך) ואינן בעלות כושר גופני בסיסי, מומלץ להימנע מתרגול פילאטיס.

חיזוק שרירי בטן במסגרת שיעורי פילאטיס בהריון

העבודה על קבוצת שרירי הבטן במסגרת שיעורי פילאטיס לנשים הרות שונה באופייה מהעבודה על שרירי הבטן במסגרת שיעורי פילאטיס לנשים שאינן בהיריון. עבודה זו מיושמת באמצעת עמידת שש ושימת דגש על שכבת השריר העמוקה ביותר של קבוצת שרירי הבטן וזאת למטרות ייצוב עמוד השדרה התחתון. חשוב לציין שהעבודה על שרירי הבטן במהלך ההיריון תסייע לכן גם לאחר הלידה בכך שהם יאפשרו לכם לחזור לגזרה הקודמת שלכם בצורה מהירה וטובה יותר.

בית הספר למקצועות הספורט מציג: קורס מדריכי פילאטיס מכשירים

אנחנו בבית הספר למקצועות הספורט עוסקים ומתמחים בהכשרת מאמנים ומדריכים בתחומי ספורט שונים מאז שנת 2006 ובין היתר אנו מפעילים קורס ייעודי למדריכי פילאטיס מכשירים. קורס זה יאפשר גם לכם ולכן להתמקצע בשיעורי פילאטיס מכשירים ולהפוך למדריכי פילאטיס מכשירים מובילים בתחומם. לפרטים נוספים אודות הקורס לחצו כאן

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן