בלוג

כיצד משפיעה רכיבת סוסים על הכושר הגופני?

מי שאינו רוכב, לא מודע לעובדה שרכיבת סוסים היא פעילות גופנית לכל דבר. אם ייצא לכם להתנסות בשיעורי רכיבה ובאימוני רכיבה, תגלו בעצמכם שיום אחרי, תקומו עם שרירים תפוסים.

מדוע בעצם? הרי נהוג לחשוב שרכיבה היא בסך הכל ישיבה על גב הסוס. אך בפועל לא כך הדבר. עצם הרכיבה משמעותה פיתוח של שרירים, סיבולת לב ריאה וכמו כן, רכישת תכונות ספורטיביות נוספות כמו, גמישות, שיווי משקל וקורדינאציה. אז בפעם הבאה שמישהו ילעג לכם על רכיבת הסוסים ועל כך שאיננה מהווה פעילות גופנית לכל דבר, ספרו לו שלא כך הדבר ושיש לו הרבה מה ללמוד בתחום.

תרומת הרכיבה לכושר הגופני

אז נכון, רכיבת סוסים לא תחזק את הרגליים שלכם כמו ריצה ולא תפתח את פלג הגוף העליון שלכם כמו בשחייה, אבל! רכיבה כן תחזק שרירים שאינם פעילים אצלכם באופן שוטף. מעבר לכך, עצם העובדה שלאורך כל הרכיבה, אתם צריכים לשבת זקופים, כבר מסייעת לחיזוק מערכת הרצועות והגידים.

מעבר לכך, רכיבה גם לא תבנה לכם שרירים כמו שהיה קורה אם הייתם מרימים משקולות, אבל היא כן תכשיר את השרירים שלכם לעמוד בהצלחה במאמץ והיא כן תדגיש אותם.

איזו קבוצת שרירים מופעלת ברכיבה?

  • השריר החייטים הנמצא בחלקו החיצוני של הירך.
  • השריר החצי גידי והשריר החצי קרומי.
  • שריר החייטים השלישי.

השילוב של כל אלו, מסייע לכל רוכב להפעיל במקביל את השוקיים והישבן, כל זאת על מנת להניע את הסוס קדימה. רוכב מיומן ידע כיצד לנווט כך שפעילות זאת, לא תגרום לחוסר גמישות בשרירים. מעבר לכך, יש גם קבוצת שרירים נוספת העובדת על הישבן והרגליים. שכן הם נמצאים במצב של מתיחה בעת הרכיבה ומופעל מאמץ רב לשמור עליהם מתוחים.

ומה לגבי פלג הגוף העליון? הוא מופעל פחות, אבל אל תשכחו שבזכות העובדה שהרוכבים זקופים כל זמן הרכיבה, הם מסייעים לשרירי הגב ותורמים לייצוב עמוד השדרה ובית החזה.

מעבר לכך, הידעתם שבזכות העובדה הזאת, הרבה אנשים הסובלים מכאבי גב, נשלחים לרכיבה טיפולית. הדבר מסייע להם להתמודד עם הכאבים – לא רק בגלל היציבות והזקיפות, אלא גם בגלל העובדה שתנועות הרכיבה הן בעלות אופי מרגיע וקצבי. מה שמסייע להתמודדות בהצלחה עם הכאבים. במקרים מסוימים, זו גם יכולה לתרום להעלמתם לחלוטין. כל עוד מתמידים ומתייעצים עם רופא בנושא.

שריפת קלוריות

אם תבצעו רכיבה איטית, תוכלו לשרוף 120-240 קלוריות בשעה. אם תדהרו (כלומר תבצעו רכיבה מהירה יותר), תוכלו לשרוף עד 480 קלוריות בשעה. כל זאת תודות לכך שברכיבה אתם עובדים על שיפור סיבולת לב ריאה. ככל שתהיו מיומנים ומנוסים יותר, תוכלו לשרוף את מירב הקלוריות.

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן