בלוג

האם מותר להתאמן לאחר ניתוח להגדלת חזה?

אחד השיקולים של נשים האם לעבור ניתוחים להגדלת חזה הוא הספורט. האם מותר לעסוק בספורט, האם זה יזיק לשתלים, מתי יהיה מותר לעסוק בספורט, האם תהיה הגבלה בסוג הפעילות וכד’ – כל התשובות במאמר שלפניכם.

איזו השפעה תהיה להגדלת חזה על הפעילות הגופנית?

לפני שאישה ניגשת לעשות ניתוח חזה בין אם זו הרמה ובין אם הגדלה, יש לה שאלות רבות אותן היא מפנה למנתח וביניהן שאלות על פעילות גופנית. לא תמיד המנתח יודע לתת את כל התשובות בנוגע לאיזו פעילות מותרת וכיצד, ולכן ניתן לקבל ייעוץ מאנשי מקצוע בתחום הספורט כמו מדריכי כושר גופני שלהם ניסיון בכל הקשור לתרגילי חזה, פעילות כוח ופעילות אירובית. מדריך כושר מוסמך שעבר הכשרה בתחום ויודע אלו תרגילי כושר מותרים לאחר ניתוחים כאלו או אחרים יוכל לייעץ בנוסף לייעוץ של המנתח.

האם מותר לעשות ספורט לאחר הניתוח?

חשוב להבין שאין כל איסור לעסוק בפעילות גופנית לאחר הניתוח וכמו בכל יתר הניתוחים יש לחזור לאימונים בהדרגה לאחר תקופת ההחלמה. כמובן שאם לא מסיימים להחלים ורצים למכון לעשות אימון כושר עלולים להיות סיבוכים כמו פתיחת התפרים, דימום וכד’. גם לאחר תקופת ההחלמה, יש ליידע את המאמן או מדריך כושר בחדר הכושר על הניתוח כדי שיבנה לכן תכנית אימונים מתאימה.

מהם שלבי ההחלמה מהניתוח?

כאשר מדובר על החלמה של ניתוח הגדלת חזה, כל אחת מחלימה בקצב שלה. עם זאת המנתחים מייעצים לכל הנשים את אותן ההמלצות. מייד לאחר הניתוח יש ללבוש חזיית ספורט טובה ולהימנע בשבוע הראשון מהרמת הידיים ומשקל כבד. למעשה הרמת משקל כבד אסורה למשך חודש מהניתוח וגם כניסה לבריכות, ג’קוזי, ים, אמבטיה וכד’. יש ליטול משככי כאבים, לרחוץ את אזור הניתוח ולנוח. לאחר כ-3-6 שבועות ניתן לחזור לפעילות מלאה באופן הדרגתי. מבחינת כושר גופני מותר להתחיל לאחר כחודש גם כן בהדרגה. יש להגיע לביקורת אצל הרופא המנתח על פי הזימון שלו.

איזו פעילות מותר לעשות לאחר חודש?

אם מקפידים על הוראות הרופא לאחר הניתוח אין שום סיבה לא לחזור להתאמן אחרי חודש אך כמובן להיוועץ עם מדריך הכושר מה מותר ומה אסור. בזמן האימון יש להישאר עם חזיית הספורט כדי לשמור על מתיחות העור והעיצוב. לאחר ניתוח להגדלת חזה המנותחות מרגישות את משקל השתלים אך זה לא צריך למנוע מהן להתאמן. עדיף להימנע בתחילה מפעילות אירובית גם כדי להתרגל לכובד השתלים וגם על מנת לתת להם זמן להחלים. ניתן להתחיל בחיזוק שרירי החזה ולעבוד על שרירי הידיים בצורה מבוקרת ובמשקלים נמוכים בין 1-2 קילו. יש לתת יותר דגש לפעילות כוח של פלג גוף תחתון ובטן. בנוסף, ניתן לעשות הליכות אך להימנע עדיין מריצה, שחייה או רכיבה, להיות קשובות לגוף ולהתייעץ עם מדריך הכושר שלכן.

לשאלות והרשמה השאירו פרטים