בלוג

טיפים לאורח חיים בריא וירידה במשקל

כולנו מכירים אותם, אבל כמה מאיתנו באמת עושים כל מה שאנחנו יכולים ושומרים עליהם ביום יום?
אומנם הקיץ כבר בעיצומו, אך אף פעם לא מאוחר להתחיל ולסגל הרגלים בריאים על מנת לעזור לנו להגיע למטרה הנכספת (ירידה במשקל ושמירה ללא עינוי מיותר).

כמו שאני תמיד אומרת למטופלים שלי, ירידה זו רק ההתחלה של ההצלחה. ההצלחה האמיתית נמדדת במבחן הזמן, וככל שקל לנו יותר לשמר את ההישג, קל לנו יותר לשמר את סגנון החיים החדש שסיגלנו.

אז גם אם אתם בעיצומו של תהליך, חושבים להתחיל תהליך או בסיומה של הדרך ובכניסה לאזור שימור התוצאות של ירידה במשקל, אני מביאה השבוע מספר טיפים שיעזרו בדרך:

1. שתו יותר מים

המטרה היא לשתות כ-10 כוסות מים ביום. חשוב לזכור, עם השנים אובדת לנו תחושת הצמא, ורובנו אף מבלבלים תחושת צמא עם תחושת רעב.
מים חשובים לתהליכי חילוף החומרים בגופנו ומסייעים בתהליך הירידה במשקל. כמו כן, שתייה מרובה של מים עוזרת לשמור על החיוניות של עור הפנים ולחותו.

אז גם אם קשה וגם אם רגילים לשתות רק משקאות דיאט, נסו להכניס יותר מים במשך היום.
טיפ נוסף למי מאיתנו שממש מתקשה עם שתיית מים: הכינו מראש קנקן עם חליטה ללא קפאין (נענע/לואיזה/לימונית ודומיהם) וקררו במקרר, כך תקבלו שתייה ששווה למים טעימה מאוד וללא קלוריות כלל.

2. אכלו יותר ארוחות במשך היום

ההוצאה הקלורית היומית שלנו מורכבת מקצב חילוץ החומרים הבסיסי (BMR), הוצאת מערכת העיכול וההוצאה על כושר גופני נסו להעלות את ההוצאה על פעילות מערכת העיכול. במקום לאכול 2 ארוחות גדולות במשך היום, איכלו 4-6 ארוחות קטנות יותר שמכילות את אותה הכמות הקלורית. כך תגבירו את ההוצאה הקלורית שלכם, ובנוסף תרגישו שבעים כל היום ולא תחפשו נשנושים וחטיפים מיותרים.

3. העדיפו מזון מחיטה מלאה ודגנים

מזון פחות מעובד דורש את עיבודו הנוסף כלומר פירוקו בגופנו, במערכת העיכול. אכילה של מוצרי הדגן והלחם המלאים עוזרים להגביר את פעילות מערכת העיכול. מספקים לגוף סיבים תזונתיים שמשפרים את פעילות מערכת העיכול, עוזרים למנוע מצבי עצירות ועוזרים להורדה של רמות כולסטרול וסוכר בדם.

4. בחרו מוצרי חלב בעלי אחוזי שומן נמוכים יותר

אומנם מוצרי חלב אינם נמנים עם קבוצת השומנים. אך יש לשים לב, מוצרי חלב עשויים להחיל בתוכם אחוזי שומן גבוהים מאוד אשר יכולים לגרום לעלייה במשקל ועלייה ברמות הכולסטרול בגופנו.
העדיפו מוצרי חלב של עד 5% שומן (שימו לב שהכוונה 5 גרם שומן לכל 100 גרם מוצר) ובכל תפחיתו את כמות השומן הנצרך במשך היום. בנוסף לכך זכרו שמוצרי חלב דלי שומן מסייעים להוריד רמות גבוהות של לחץ דם.

5. הוסיפו ירקות ופירות לארוחות

ירקות ופירות מכילים כמויות גדולות של ויטמינים ומינראלים אשר חשובים לתפקוד היומיומי שלנו. הירקות והפירות בעלי הצבעים הכהים יותר מכילים אנטיאוקסידנטים אשר עוזרים למנוע תהליכי הזדקנות ותהליכים סרטניים בגופנו.

בנוסף יש לזכור שקבוצה זו מכילה כמות גבוה של סיבים תזונתיים מסיסים אשר חיוניים לבריאותנו. ניתן להיעזר בשירותי אימון אישי לשינוי הרגלי תזונה, להרזיה ולשיפור הבריאות

לשאלות והרשמה השאירו פרטים