בלוג

כיצד לטפל בפציעות ספורט באמצעות פיזיותרפיה

למרבה הצער, פציעות ספורט הן חלק כמעט בלתי נמנע מעולם הספורט. לא משנה באיזה ספורט עוסקים, פעילות גופנית אינטנסיבית ללא הקפדה על אורח חיים תומך עלולה להביא לפציעות ספורט חוזרות ונשנות. במאמר הבא נסביר ממה נגרמות פציעות ספורט ואין ניתן לטפל בהן באמצעות פיזיותרפיה.

 ממה נגרמות פציעות ספורט?

פציעות ספורט נגרמות מכל מיני גורמים שונים. עם זאת ניתן לומר באופן כללי כי פציעות אלו מתרחשות עקב אימונים אינטנסיביים ולחץ שמופעל באופן תדיר על הגוף, לעיתים ללא הקפדה על אורח חיים נלווה ומותאם לשגרה ספורטיבית עמוסה – שעות שינה מספקות, תזונה נכונה, עבודה לפי סרגל מאמצים עד השגת כושר גופני והקפדה על חימום ומתיחות.

פציעות ספורט משתנות מאוד מענף לענף. כך למשל פציעות אופייניות לטניסאים יבואו לידי ביטוי בדלקת מרפק טניס בעוד שפציעות נפוצות אצל רצים למרחקים ארוכים יתגלו בדלקת גיד אכילס. כך או כך, ללא קשר לסוג הספורט בהן אירעו הפציעות, הדרך הטובה ביותר לטפל בפציעות ספורט היא פנייה אל פיזיותרפיסט ספורט מומחה בשיקום וטיפול בפציעות ספורט.

 למה פיזיותרפיה?

פיזיותרפיה הוא ענף בעולם הבריאות אשר עוסק באבחון ושיקום של בעיות גופניות הקשורות בתנועה. על אף שבמחשבה ראשונה פיזיותרפיה עשויה להיתפס כתחום צר ומוגדר למדי למעשה מדובר בעולם מקצועי שלם אשר מחולק לסוגים שונים, אשר אחד מהם הוא כמובן פיזיותרפיית ספורט.

טיפול בפציעות ספורט הוא חלק ניכר מעניינה של פיזיותרפיה. פיזיותרפיסט מומחה לפציעות ספורט מתמודד עם פציעות אלו באמצעות ארגז כלים מגוון למדי הכולל בין היתר טכניקות חבישה שונות, שימוש בקרח, עיסויים מקומיים ועוד.

כל אלו נועדו להגביר גמישות וסיבולת של שרירים בעייתיים ולהחזיר את הגוף לתפקוד המיטבי שלו. טיפולי פיזיותרפיה מבוססים על אבחון מקיף, עושים שימוש בציוד חדיש ובטכניקות מבוססות מדעית ועל כן נחשבים ליעילים מאוד בכל הקשור למניעה או החלמה מפציעות ספורט.

איך להימנע מפציעות ספורט בזמן האימון?

פיזיותרפיה היא טיפול חשוב לספורטאים גם בימים שבשגרה. מוטב לנסות מלהימנע להגיע לפיזיותרפיסט בגלל פציעת ספורט ולהקדים תרופה למכה באמצעות "תחזוקה מונעת" נכונה. את זה ניתן לעשות באמצעות למידה מקיפה ככל הניתן של מערכת השרירים וטיפוח איכותי שלהם.

כך למשל חלק מהותי של אימונים במהלך קורס מדריכי כושר מוקדש לתרגולי מתיחות וחימום נכונים לכל סוגי אימון: אימוני סיבולת, אימוני כוח מתפרץ וכך הלאה. הסיבה לכך היא שחימום איכותי של המפרקים הנכונים יכול למנוע תקלות מצערות בהמשך. כאשר כמובן מושם דגש גם על כמות בזמן וגם על איכות המתיחות עצמן.

שלא תיפצעו לעולם

לסיכום, הלו"ז העמוס של ספורטאים מקצועיים עשוי להביא לפגיעה בשרירים – פציעות ספורט. בכדי להימנע מתרחיש זה חשוב להתאים את אורח החיים למקצוע הספורטיבי ולהקפיד על חימום ומתיחות כנדרש. כמו כן חשוב להיעזר באופן קבוע, גם לפני התפרצות פציעות, בפיזיותרפיסט ספורט מומחה.

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן