בלוג

יתרונות פעילות גופנית

כל אדם, בלי קשר לגילו או לתחומי העניין שלו, צריך להיות פעיל מבחינה ספורטיבית – אף על פי שבפועל אנחנו רואים שרוב האנשים אינם מתאמנים בתדירות ובעצימות הנדרשת. לספורט יש שורה ארוכה של יתרונות, בפן הגופני והנפשי כאחד. מה שחשוב לא פחות הוא שכל אחד יכול למצוא פעילויות המתאימות לו ושיכולות לאפשר לו להגיע ליעדים מיטביים בצורה יעילה ובטוחה.

היתרונות המגוונים של ספורט

ספורט הוא אחד הדברים הבריאים ביותר שאנחנו יכולים לעשות עבור הגוף שלנו. הוא מקושר לשיפור המדדים הגופניים שלנו, מה שמאפשר תפקוד מיטבי של הגוף בהווה (למשל, מבחינת קצב חילוף החומרים) ומניעת מחלות בעתיד. מחלות כרוניות רבות שמתפתחות בגוף, דוגמת סוכרת או יתר לחץ דם, הן תוצאה של אורח חיים בלתי תקין ושאינו פעיל מספיק.
הספורט מסייע לנו להוריד את משקל הגוף ובכך מספק מענה לאחת ה"מגיפות" המשמעותיות של השנים האחרונות בעולם המערבי – השמנת היתר. השינויים התזונתיים כשלעצמם לא יחוללו את האפקט שמצפים לו, אלא אם משלבים איתם פעילות גופנית בתדירות ראויה. הספורט מסייע גם לחיטוב הגוף ולעיצובו, מה שישפר את המראה החיצוני שלנו בעשרות מונים.

נפש בריאה בגוף ספורטיבי

פעילות ספורטיבית כוללת בתוכה יתרונות לא רק מבחינה גופנית, אלא גם נפשית. המשוואה כאן היא פשוטה: הספורט מקושר אצלנו לתחושות חיוביות ולשיפור מצב הרוח, כשהסיבה הספציפית היא שחרור אנדורפינים מהמוח במהלך הפעילות הספורטיבית. האדרנלין עובד שעות נוספות במהלך פעילות גופנית, מעניק לנו אנרגיה להמשיך ותורם להרגשה הנפלאה לאחר האימון ובמהלכו. לא סתם אחת ההמלצות המועילות ביותר שאפשר להעניק לאדם בתקופת משבר (אפילו דיכאון) היא להניע את הגוף שלו.
כמובן, מעבר לשיפור מצב הרוח, הספורט כולל היבטים חברתיים מובהקים. הוא מאפשר לנו "לראות עולם" ולפתח חברויות עם השותפים לאהבה לענף הספורט שבחרנו, למשל אנשים שחולקים מכשירים בחדר הכושר או משחקים יחד בספורט קבוצתי תחרותי. יציאה משותפת של בני משפחה, בני זוג וקבוצות חברים לפעילות ספורטיבית היא ללא צל של ספק זמן איכות במיטבו.

הקשר (ההדוק) בין פעילות ספורטיבית לקורס סקיפרים

לכאורה, השטה של סירה אינה מסווגת על יד רוב האנשים בתור פעילות גופנית. אבל – וזה 'אבל' גדול מאד – אפשר למצוא מגוון נקודות השקה בינה לבין התחושות הנפלאות שהתעסקות בספורט יוצרות אצלנו. כל מי שעבר בהצלחה קורס סקיפרים והתנסה בהשטה של סירה ידבר על תחושות דומות: האדרנלין המתפרץ על גבי הספינה במהלך ההשטה מזכיר את זה שאנחנו מרגישים בעת פעילות ספורטיבית מהנה.
ההשטה מאפשרת להוסיף תחביב מהנה, שיכול להיות בסיס להרבה מאד פעילויות ונופשים. יתרון אחר הוא שחברי מועדון סקיפרים שעברו יחדיו את הקורס מגבשים קהילה של ממש, עם מפגשים ועם השטות משותפות, עם אוכל טוב, עם הרמת כוס יין בלב ים ועוד. בתנאים האלה ברור מדוע הבשורות על קורס הסקיפרים הראשון בישראל צריכות לשמח את כל חובבי הספורט וחלק ניכר מהאוכלוסיה כמכלול.

בבית הספר לאקדמיה לספורט יש מגוון קורסים שיכולים לעניין אותך : קורס פילאטיס מזרנים, קורס מאמני ריצות ארוכות

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן