בלוג

איך להיכנס לכושר קרבי לקראת הגיוס לצה"ל?

אף אחד לא יכול להתעורר בבוקר יום בהיר ולהפוך ללוחם מיומן ללא חת. כדי להיות בכושר יש לעבור אימונים ייעודיים לפני הגיוס ולשכלל את היכולות הגופניות ואת כישורי הסיבולת הפיזיים והנפשיים. היות והגיוס לצה"ל דורש שינוי משמעותי באורח החיים, מומלץ להגיע אליו מוכנים, שכן גם בצבא ובוודאי ביחידות הקרביות, המגויסים יעברו אימונים אינטנסיביים בדרכם להפוך ללוחמים מיומנים.

מדוע כדאי להגיע מוכנים לצבא?

במהלך הטירונות והאימונים המתקדמים החיילים מבצעים תרגילים מאתגרים ונמצאים בשטח המון. תקופת הטירונות והאימונים נעה בין כמה חודשים לשנה. בתום שלב האימונים המתקדמים, החיילים עוברים מסע ארוך עם כל הציוד, שבסופו הם מקבלים את הכומתה של היחידה. תקופה זו מאוד מאתגרת פיזית ונפשית וככל שהחיילים יהיו מוכנים לכך וידעו למה לצפות, כך הם יצליחו להתמודד טוב יותר עם החוויה הייחודית.

אימון כושר קרבי כהכנה לימי גיבוש וימי סיירות

כדי להגיע ליחידה שבאמת רוצים, על החיילים לעבור יום גיבוש או יום סיירות, שם מתבצע סינון ורק הטובים ביותר ממשיכים הלאה. אימון כושר קרבי הנו סימולציה למה שעתיד לבוא בימי הגיבוש והסיירות, מה שמקנה לנערים יתרון משמעותית. המאמנים הם מומחי כושר קרבי שעברו הכשרות מקיפות, שבונים תכנית אימון בהתאם ליכולותיו של כל מתאמן ומכינים את המתאמנים גם מבחינה מנטלית, כך שיתמודדו טוב יותר ולא יישברו אל מול הקשיים בהם ייתקלו בשירות הצבאי.

מה ההבדל בין אימון כושר רגיל לבין אימון כושר קרבי?

אחד ההבדלים העיקריים בין אימוני כושר רגילים לאימוני כושר קרבי הוא המאמנים והמדריכים עצמם. בניגוד למדריכי כושר רגילים, מומחי כושר קרבי עברו הכשרות מקיפות ויש להם ניסיון עשיר בתחום. הם יודעים מה קורה בימי גיבוש וימי סיירות, כל שכן בתקופת הטירונות והאימון המתקדם ולכן יכולים להכין את החיילים מכל הבחינות. בעוד שאימון כושר רגיל מתמקד בתחום מסוים, אימוני כושר קרבי מתמקדים בתחומים שונים ומפתחים אצל המתאמנים יכולות יותר מגוונות: האימונים יכללו תרגילים שמעלים את מסת השריר, מתמקדים בכוח מתפרץ, מחזקים את שרירי הליבה, עובדים על טווח התנועה ומשפרים את הסיבולת של הלב והריאות.

הכשרת מאמני כושר

כל מי שרוצה להיות בכושר קרבי לפני הגיוס צריך מדריך כושר מיומן ובעל הכשרה מתאימה. הכשרת מאמני כושר נעשית בבית ספר למקצועות הספורט ובו אינספור קורסי כושר ייעודיים. קורס מדריכי כושר כולל תכנית לימודים מקיפה ועשירה המשלבת בין ידע תיאורטי ומעשי, מה שמאפשר למדריכים השונים לבנות תכנית אימונים מותאמת אישית עבור כל מתאמן ומתאמנת. בסוף הלימודים המדריכים יקבלו 4 תעודות הסמכה, לרבות הסמכה לעבוד כמדריכי כושר גופני ובריאות. תעודה זו מאפשרת להם לאמן קטינים, להיות מוסמכים באימון אישי ופונקציונלי ולהגיש עזרה ראשונה במידת הצורך.

כאשר רוצים לבנות כושר קרבי יש יתרון רב למדריכים שלמדו את התחום ויש להם הכשרה מקיפה. לאחר קורס כושר כל מדריך ידע כיצד להפיק תועלת מכל אימון, לבנות תכנית מותאמת אישית ולהישאר עם היד על הדופק כדי לשמור על המתאמנים.

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן