בלוג

מדרסים לספורטאים המסייעים לרוכבי אופניים – כל מה שכדאי לדעת

שימוש במדרסי ספורט ייעודיים לרכיבת אופניים מסייע לשמירת כפות הרגליים בריאות ומוכנות לאתגר הבא. ספורטאי העילית בארץ ובעולם כבר משלבים מדרסי רכיבה כחלק בלתי נפרד מאבזור החובה שלהם לכל אימון ותחרות. בפוסט הבא נציג לכם את האקססורי ה"חם" ביותר בענף האבזור המשלים לרוכבי האופניים – מדרסי הרכיבה בהתאמה אישית.

השימוש במדרסים בקרב רוכבי אופניים אינו תופעה חדשה, אבל בשנים האחרונות התקדמות הטכנולוגיה והידע המקצועי שהתרחב באופן ניכר בתחום רפואת הספורט האורטופדית הביא לקפיצת מדרגה אדירה באיכות מדרסי הרכיבה ובהתאמתם לפתרון וסיוע במניעת בעיות ספורט שכיחות אצל רוכבי אופניים שהיה קשה למנוע בלי לסבך את הרוכב בתהליכי טיפול לא פשוטים.

החידושים במדרסי הרכיבה מופיעים כבר בעת ביצוע האבחון המקדים לבנייתם. אם בעבר נאלצו הרוכבים להסתפק בתהליך אבחון כללי שלא מותאם ספציפית לענף האופניים, כיום התמונה שונה לגמרי.

תהליך האבחון דינאמי

תהליך אבחון דינאמי מאפשר לרוכבים ולרוכבות האופניים להעביר את האבחון מהמעבדה לשטח, אל ה"מגרש הביתי".

לתהליך אבחון זה יתרונות רבים, כשבולט בהם הוא האפשרות לקבל נתונים המתקבלים מרכיבה אמיתית בשטח, עם כל המשתנים שחלים על גופו ורגליו של הרוכב ולקבל נתונים מדוייקים המשקפים את נקודות החולשה של הרוכב כפי שהוא נתקל בהן בזמן אמת, נתונים שפעמים רבות מתפספסים בעת אבחון בתנאי מעבדה.

המכשור המשמש לאבחון תנועה דינאמי מסוג זה נקרא X-SENSOR, מערכת של שמונה סנסורים ולוגר (אוסף נתונים) המתחברים כולם לכף רגלו ורגלו של הרוכב ואוספים נתונים מכל תנועה וגם בזמן מנוחה, נתון מעניין וחשוב שפעמים רבות כלל לא נלקח בחשבון בתהליכי אבחון מסורתיים.

גם בהרכב החומרים ממנו עשויים מדרסי הרכיבה חל שינוי גדול. סיבי פחם (קרבון) משולבים בליבת המדרס ומייצרים אזור תמיכה קשה ויציב למרכז כף הרגל, וכך מונעים לחלוטין קריסה לא מבוקרת של כך הרגל בתוך הנעל כתוצאה מהעומס הקיצוני שמגיע מנקודת הקשר הקטנה (והפגיעה) בין הפדל לכף הרגל.

התוצאה, הפחתת ופיזור העומסים המופעלים על כף הרגל ומניעת פציעות הנגרמות מעומס יתר. פתיחת מעברי הדם ברגליים ומניעת נימול והירדמות הרגל. תמיכה בקשת הרגל ומניעת תחושת דקירות בכף הרגל ותמיכה טובה לכל השרשרת המפרקית והשלד.
אתם מוזמנים להגיע לבדיקת אבחון והתאמת מדרסים לספורטאים באחד מסניפי מריו סנטר ברחבי הארץ.
מוקד טלפוני ארצי לתיאום פגישות ייעוץ ואבחון – 04-6528546

אולי יעניין אותך גם: קורס מדריכי רכיבה אופניים

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן