בלוג

מה לומדים בסדנאות פסיפס והאתגרים הטמונים בחובו?

 

 

בעידן שבו אנשים רבים לא מצליחים (או לא מנסים) להתנהל ללא הטלפונים הניידים החכמים או המחשבים המחוברים לרשת האינטרנט – נדמה שזה מה שיש ופעילויות של יצירה או שימוש בחומרי גלם שונים חלפה מן העולם. לשמחתם של אלה שכן עוסקים בשלל מלאכות יד – ההיפך הוא הנכון. אומנות הפסיפס למשל עודנה חיה, קיימת ונושמת ומאפשרת לכל מי שמשתמש בה לבחור באופן יזום בפסק זמן ממרוץ החיים, להיות מרוכז בפעילות נעימה, מאתגרת, שקטה וכזאת שדורשת השקעת לא מעט מחשבה. למרות החדשנות והקדמה – מלאכת הפסיפס עדיין מתבצעת תוך שמירה על אותנטיות ומסורת שנשתמרה לאורך השנים.

יצירות אמנותיות בעזרת פסיפס יכולות להיות בשימוש במגוון רחב מאד של רעיונות ושימושים. ברוב המקרים הן תהיינה בשימוש כחפצי נוי מגוונים ברחבי הבית, המשרד או כל מבנה אחר אך יכולות גם להפוך להיות חפץ שימושי שעם הזמן יהיה לו גם ערך רגשי גבוה. העבודה אינה פשוטה ומהירה וחשוב לדעת שעל מנת לסיים את הפרויקט יש להתאזר במנה גדושה של סבלנות, שכן מכיוון שהעבודה אורכת הרבה זמן – לעיתים מתקבלות החלטות חדשות בזמן העבודה והיצירה מקבלת תפנית עוד לפני שהושלמה.

איך מתנהלת סדנת פסיפס?

ברוב המקרים סדנת פסיפס תהיה מצומצמת ואינטימית על מנת לאפשר למדריך ולמדריכה להקדיש תשומת לב ויחס אישיים לכל משתתף ומשתתפת. הסדנאות מתאימות לנשים וגברים כאחד וכיום אפשר למצוא אפילו סדנאות הפונות לילדים צעירים ובני נוער. מה שבדרך כלל מושך את המשתתפים ומפתה אותם הוא היצירה שהם בעצמם מכינים ושוקדים עליהם לא מעט. בסדנה יוצעו מינים שונים של אבנים העשויות מחומרי גלם שונים, כל מיני גדלים וכמובן צבעים ומרקמים מגוונים. כך יוכל כל משתתף לעשות שימוש באבנים שהכי מתאימות ליצירה שעליה הוא עובד.

חשוב להגדיר ממש בהתחלה את המטרה שלשמה עובדים. האם מכינים מתנה עבור מכר או חבר? (מי הוא?) האם מעוניינים להוסיף חפץ נוי לבית או שמא מדובר בפריט נוסף שיצטרף לפריטים נוספים שכבר הוכנו מבעוד מועד. כאשר המטרה הוגדרה וידועה קל יותר לבחור את הצורה או הדוגמא, את הצבעים וכמובן שאפשר וכדאי להיעזר במדריכה לצורך קבלת רעיונות והשראה המבוססים על הניסיון שיש לה בסיוע לעבודות של תלמידים בעבר ובהווה.

ברגע שמתחילים לעבוד – יהיה זה רק עניין של זמן עד ההגעה לסיום המלאכה. מומלץ להיות מרוכזים ולא לאפשר להסחות דעת כאלה ואחרות להפריע בהתקדמות בעבודה. כמובן שהמשתתפים בסדנה מהווים קבוצה חברתית שנעים ונחמד להיפגש איתם ולשוחח אך כדאי לשמור על רמת ריכוז גבוהה ולא לאפשר למשתתפים האחרים לעכב את ההתקדמות או להפריע בביצוע העבודה. אט אט תקרום היצירה עור וגידים ואפשר יהיה להגשים את המטרה. אין כמו תחושת הסיפוק המורגשת בכל איבר בגוף עם ההתבוננות בעבודת פסיפס מוכנה.

כידוע היתרון של סדנאות פסיפס הינו משפר את יכול החשיבה מוריד לחצים ומשפר את האונה השמאלית הקשורה לצד האמנותי שלנו. בעזרת סדנאות מסוג זה נוכל לשפר את היכולות שלנו הן בצד האמנותי והן בצד פעילויות ספורטיביות על מנת שנוכל להפיק מגופנו הרבה יותר.

קורסים נוספים שיכולים לעניין אותך: קורס עיסוי שוודי, קורס פילאטיס מכשירים

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן