בלוג

שחיית תינוקות ויתרונותיה

 

 

כתינוקות, מסוגלים לשחות שחייה עצמאית לאורך מספר מטרים ואף לסיים בריכה באורך 25 מ' לקראת גיל 3. רוב הילדים שלא שחו בתור תינוקות, אינם בשלים לפני גיל 5 לשחייה מבחינת קואורדינציה ובשלות נשימתית.

שחיית פעוטות במיוחד בחורף

בכל חורף, מוצאים ההורים את עצמם בדילמה קשה: האם להמשיך להגיע לבריכה למרות מזג-האוויר בחוץ? הקושי והסרבול בהלבשת הילדים והפשטתם, הפחד מהמחלות…וכמידי שנה ברצוני להפריח את הדעה הרווחת לגבי החשש משחיית תינוקות בחורף.
מעבר ליתרונות הרבים שיש לשחיית הפעוטות, בחורף ישנו ערך מוסף להימצאות במי הבריכה והפעילות המוטורית במים החמים.

טווח תנועה ותנועתיות

התינוק שנמצא רוב היום עטוף בהמון שכבות של בגדים /שמיכות, לא יכול לנוע ולהתפתח. טווח התנועה שלו מוגבל וגם לא יניחו אותו על הרצפה הקרה בכדי שלא יתקרר חלילה…
במים יש לו אפשרות לתנועה ללא הגבלה, הגוף ערום, ישנה תחושתיות בעור, ישנם טווחי תנועה מלאים, זרימת דם וכל זאת במים החמימים של הבריכה. המים החמימים משחררים את טונוס השרירים.

חשש ממחלות חורף

ישנם הורים החוששים שבבריכה הילד יכול להדבק מחלות חורף בגלל הקור. אז זהו שלא, מקור לא נהיים חולים! הפעילות הגופנית בבריכה מחזקת את המערכת החיסונית, תינוקות וילדים הפעילים לאורך כל השנה חסינים יותר מפני הדבקות בוירוסים.
במצב של הצטננות, ללא חום, השהייה בסביבה לחה ורוויה באדים, עוזרת להוצאת הליחה שהצטברה במערכת הנשימה ומפחיתה את הגודש.חשוב לציין כי בשכבה שמעל המים כמעט ואין אלרגניים והסיכוי להידבק נמוך יותר, מאשר במקום סגור כמו בגן ילדים או חדר.

**חשוב לציין:
לאחר הפעילות יש לנגב היטב את הפעוט, להלבישו בביגוד חם וכובע צמר לראשו.
גלית תמר מדריכת שחיית תינוקות , B.ed בחינוך מיוחד, הידרותרפיסטית, מדריכת התפתחות בשיטת "צעד-ראשון".

קרא עוד על קורסים לגיל הרך

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן