בלוג

הכינו את גופכם לקיץ

הקיץ בפתח ושלל הסיסמאות על “גזרה חלומית”, “קוביות בבטן” או “גוף מוצק וחטוב” שוטפות את העיתונים, המגזינים והרשתות החברתיות.

בואו נעמיד דברים על דיוקם: מי שרוצה לקטוף פירות של פעילות גופנית ותזונה נכונה יחד היה צריך להתחיל בסתיו! להגיע למכון כושר חודש וחצי לפני הקיץ ולצפות תוצאות מידיות עשוי להיות מאכזב למדי. להזכירכם, לעשות כל יום 30 דקות כפיפות בטן לא יעזרו במידה רבה על מנת לפתח “קוביות”…

אז איך לרדת במשקל?

ללא ספק, מי ששואף לרדת במשקל ולאבד אחוזי שומן באפשרותו לשפר את המצב ללא דיחוי. מחקר שפורסם במחלקת הבריאות הציבורית של אוניברסיטת הרווארד (Relative Importance of diet VS physical activity for heath ) מראה ש70% מהנשאלים חושבים שפעילות גופנית ותזונה נכונה הם שווי ערך בנוגע לירידת במשקל או לשמירתו. עבור 18% מהנשאלים, הפעילות הגופנית היא הרבה יותר חשובה מתזונה נכונה ורק 11% מהנשאלים טענו שתזונה נכונה היא מכרעת .

אם כן, ובניגוד לדעה הרווחת, לשנות את הרגלי התזונה הוא הדבר הראשון שנחוץ. להתייעץ עם מומחים בתחום (מאמן כושר אינו ראשי לתת ייעוץ תזונה) ולהתחיל לפעול מייד. לא צריך להיות תזונאי מוסמך כדי להוריד מהתפריט כמה מאכלים ושתיה מזיקים במיוחד.

בתחום הפעילות הגופנית תלכו על גיוון. במדינה החמה שלנו יש כל כך הרבה אופציות: ספורט ימי, אימון על חוף הים, פעילות אירובית קבוצתית ועוד. תנסו לגוון את סוגי האימונים שלכם ואף למצוא ספורט חדש שאולי לא חשבתם עליו .תנו לגוף ולשרירים אתגרים חדשים ותראו שברוב המקרים תשפרו את יכולתכם. במכון כושר למה לא לנסות אימוני HIIT? אימון קצר יותר על דופק גבוה. סוגי האימונים האלה תופסים הילוך גבוה מעבר לים ועשויים לשפר את נתוני הכושר באופן מפתיע.
והכי חשוב – לקבוע מטרות הגיוניות ולהתמיד באימונים ובשגרה תזונתית נכונה- לאורך זמן. בהצלחה ו… נתראה בים!

מאת: יוני אלפורט, מאמן כושר בכיר, מתרגל בקורס מדריכי כושר גופני ובריאות בביה”ס למקצועות הספורט.

לשאלות והרשמה השאירו פרטים