בלוג

אופניים חשמליים לשיפור סיבולת לב ריאה

שוק האופניים החשמליים נמצא בנסיקה מתמדת כבר שנים רבות, למרות הסיכונים שמתלווים אליו. כלי תחבורה זה מציע ניידות יעילה ומהירה ברחובות העיר, במחיר נוח ומשתלם, עם מינימום עלויות אחזקה בהשוואה לכל כלי רכב אחר. מלבד השילוב הקסום של יתרונות בתחום התעבורה והניידות, לצד יתרונות כלכליים רבים, תופתעו לגלות שהוא גם מאפשר מענה לשיפור הכושר שלנו ולשיפור סיבולת לב ריאה.

ידוע כי רוב יתרונן של אופניים חשמליים נעוץ בכך שהן לא מצריכות מאמץ ניכר, אך למרות כל זאת ניתן לעשות בהם שימוש לא מעט לצורך אימון וכושר ולשפר את הסיבולת לב ריאה במידה ונשקיט את החשמל ונדווש בעצמינו. אופניים חשמליות קלות יאפשרו לכם גם להרים אותם ממקום למקום ללא בעיה ולנוע בארץ לכל מקום שתחפצו בזמן שתוכלו לשחק בין דיווש עצמוני לבין דיווש באמצעות מנוע חשמלי.

אופניים חשמליים הן האלטרנטיבה המועדפת

אין ספק שאופניים החשמליים יספקו אלטרנטיבה מאוד נוחה לתחבורה מסורתית, כאשר ההטענה שלהם דורשת רק שקע חשמלי, ללא צורך בדלק. בערים מרכזיות רבות, בהן יש שעות עומס ותחבורה רבה, פקקים וכו', ניתן יהיה להגיע באמצעות אופניים חשמליים לכל יעד במהרה ובזמן ולהספיק בדרך עוד הרבה דברים. כמו כן, לא תדרשו לחפש חנייה או להחנות בחניונים יקרים וכו'. בנוסף ליתרונות הללו, הרבה יבחרו לנצל את האופניים גם למטרות כושר, להלן שיטות שיסייע לכם.

שיטות לשיפור הכושר הגופני

עלייה

כשמדובר בעלייה במסלול מסוים של הנסיעה רצוי לבחור לדווש. ידוע שבזמן רכיבה בעלייה נדרש מאמץ הרבה יותר גבוה מאשר נסיעה על מישור. מומלץ אם כן במקרים אלה לבחור כן לדווש וכך לשפר את היכולת האירובית של הנסיעה.

תוואי השטח

שינויים בתוואי השטח גם יאיצו ויסייע לסיבולת לב ריאה בזמן דיווש על האופניים החשמליים.

מספר הסיבובים של הרגל בדקה אחת

בקצב דיווש גבוה ובזמן שתשימו את ההילוך על נמוך, הדופק יעלה יותר מאשר בקצב דיווש נמוך, גם אם לא חלו שינויים במהירות של הרכיבה.

מסת שרירי

לכמות השרירים שלוקחים חלק בפעילות הגופנית תהיה השפעה גם על הדופק בזמן פעילות אירובית. לכן, כל הפעלת שריר בזמן שתרכבו יתרום להעלאה של סיבולת לב ריאה וגם לאפקט משמעותי יותר של האימון שלכם.

תנאי חום

עוד פקטור בר משמעות שיכול להביא לעלייה של הדופק על מנת להזרים דם בכמות גדולה שמקררת את כל שאר האברים בגוף. הדם שמוזרם מאיץ את ההרחבה והתפוקה ללב ובאופן ישיר גם את הדופק, אלו תופעות שמגבילות מאוד לכל כושר ותפקוד בתנאים של מזג אוויר חם.

ניתן היום לרכוש גם אופניים חשמליות מתקפלות לתוך הרכב ולהגיע לכל מיני אתרים בארץ שבהם תוכלו לרכב להנאתכם ובמקביל לאמן את עצמכם במדרונות הכפר או במסלולים בתוך יערות ושבילים מסומנים וכו'.

לסיכום

נסכם שיתרונותיהם הרבים של אופניים חשמליות יטיבו מאוד עם הרוכב, עם זאת ידוע כי יש לא מעט תאונות בקרב נערים או רוכבים שאינם מצייתים לחוקים, לכן במקביל, לא מן הנמנע יהיה לשמור על בטחונו וביטחונם של שאר הנהגים ולציית לכל כללי הבטיחות.

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן