בלוג

מיתוסים נפוצים באימון בחדר כושר

אימון כושר הפך לפופולארי ביותר בשנים האחרונות , בעבר, אימון בחדר הכושר היה נפוץ רק בחוגים מסוימים מתוך האוכלוסייה. היום, אין כמעט שכבת גיל שלא שולחת נציגים אל חדרי הכושר, ואנשים בשלל מצבים גופניים ועם מגוון מטרות עושים מנוי ופוקדים את חדרי הכושר על בסיס יום יומי. האימון בחדר כושר הוא בעל יתרונות רבים.

הוא מאפשר אימון יעיל בכל עונות השנה, ובסביבה בטוחה ותומכת. האימון בחדר הכושר גם מאפשר לבצע אימון אירובי כמו ריצה על ההליכונים, לצד אימון אנארובי, כל זאת במקום אחד, ועם מנוי יחיד. למרות שהכניסה של אנשים רבים נוספים אל מעגל המתאמנים היא כמובן מבורכת, היא גוררת הפצה של המון שמועות ומידע כוזב, שכל מדריך כושר רציני יוכל לשלול בקלות.

מהם המיתוסים העיקריים של מתאמנים בחדר כושר ?

אימון גופני בא לתת מענה למגוון אדיר של צרכים. בין אם מדובר על ירידה במשקל, שמירה על בריאות לב ריאה, או פשוט רצון בבנייה וחיזוק של שרירים, אין מקום כמו חדר הכושר לעשות זאת. המיתוסים השונים שהפכו להיות רווחים באוכלוסייה בקשר לאימון הכושר, מובילים פעמים רבות לטעויות ואימון לא נכון וחכם. המיתוסים הנפוצים כוללים בין השאר:

אימון ממוקד למיצוק אזור בגוף

יש מגוון של טעויות נפוצות בחדר כושר, אך אולי המוכרת ביותר היא זו של אימון ממוקד במטרה לשרוף שומן באזור ספציפי. ניתן לראות מתאמנים עובדים על קבוצת שריר יחידה במשך שעות בכל שבוע, מתוך מחשבה שהאימון יסייע להם להסיר את השומן באותו אזור. למעשה, השריפה של השומן מתבצעת באופן אחיד בכל הגוף, ולא ניתן להכווין אותה למיקום הרצוי בעזרת אימון ממוקד. אימון מלא, הכולל שילוב של קבוצות שריר רבות ואימון אירובי, יהיה יעיל בהרבה לשריפת שומן.

ריבועים בבטן

שמירה על שרירי בטן חזקים ויציבים היא חיונית לבריאות הגב, ולשיפור היציבה באופן כללי. כדאי מאוד לשלב אימון בטן בכל תכנית אימונים שבועית. עם זאת, ישנם מתאמנים רבים, המעוניינים בפיתוח קוביות בבטן, ומבצעים סטים ארוכים של כפיפות בטן בכל יום כדי להגיע למטרה הזו. למעשה, המפתח לפיתוח הריבועים הנחשקים הוא גנטיקה שיוצרת פיזור שומן מתאים, והורדת אחוזי השומן בגוף. בלי שני אלו, גם אדם המתאמן שעות ארוכות על תרגילי בטן לא יגיע ליעד לעולם.

קורס מאמן כושר אישי בבית הספר למקצועות הספורט יעניק לכם כלים אפקטיביים

קורס מאמן כושר אישי בבית הספר למקצועות הספורט פותח פתח לעולם שלם של אימונים, פיזיולוגיה ובריאות. מעבר, קורס מאמן כושר אישי, יאפשר לכם להשפיע באופן ישיר על הבריאות ועל העתיד של המתאמנים שלכם. מאחר ומתאמנים רבים הם בעלי מוטיבציה, אך מתאמנים על פי תפיסות מוטעות ומיתוסים, ההשפעה של מאמן כושר אישי יכולה להיות מהירה ומיידית.

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן