בלוג

פעילות גופנית לאחר גמילה מעישון

גמילה מעישון היא אחת מההחלטות המשמעותיות ביותר אותן אדם מקבל בחייו. נזקי העישון ידועים לכל ואין צורך להרחיב בנוגע להם. עם זאת, לא הכל יודעים כי פעילות ספורטיבית עשויה לסייע בשיקום נזקי הגוף מהעישון, ולקדם את בריאותנו. במאמר שלפניכם נרחיב על היתרונות שבפעילות ספורטיבית שלאחר גמילה מעישון.

ראשית כל – כניסה לכושר

ישנו יחס שלילי ברור בין עישון סיגריות לכושר שלילי – ככל שמעשנים יותר כך הכושר הגופני מתדרדר ולהפך. בנוסף, הסיגריות גורמות לעצלות מסוימת ולקושי לצאת מהבית לטובת פעילות גופנית. ייתכן שהדברים שזורים זה בזה. הקושי לשמור על כושר נובע מהיעדר השיפור הנגרם מעישון הסיגריות. מכך נובע שהשלב הראשון לאחר הפסקת העישון הוא כניסה לכושר. המשמעות היא "הורדת החלודה" שהתווספה במהלך שנות העישון. כניסה לכושר מתבצעת רק באמצעות פעילות גופנית. ללא ביצוע פעילות אירובי לא ניתן להגיע לאותה רמת כושר בסיסית הדרושה לשם שמירה על הבריאות וקידומה.

סיוע בתהליכי הגמילה

במהלך תהליך גמילה מעישון נאלצים הנגמלים להתמודד עם תסמיני גמילה מעישון. בדרך כלל מדובר בעצבנות, חוסר שקט, כאבי ראש, כאבי שרירים ודחף עז לעשן סיגריה. ביצוע פעולות ספורטיביות המסייעות לשיפור סיבולת לב ריאה עשויות להיות גורם מסייע להפחתת תסמיני הגמילה. הפעילות הגופנית מביאה לעבודה מאומצת של ריאות מה שמקדם את תהליך הניקוי שלהן. נוסף על כן, נראה כי פעולה מאומצת של הריאות מפחיתה את תסמיני הגמילה ומקדמת את הפחתת התלות בסיגריות.

סוגי אימונים

ישנם מגוון רחב של סוגי פעילות ספורטיבית. בעוד לאנשים שאינם מעשנים תיתכן המלצה אחרת, למי שעישנו ונגמלו עדיף להתמקד בפעילות אירובי. פעילות אירובי היא כל פעילות המסייעת לחיזוק סיבולת לב ריאה. לדוגמא, ריצה היא פעילות אירובי מובהקת. עם זאת, גם ריקוד, שחייה, רכיבה על אופניים, עבודה על מכשיר אליפטיקל או סטפר הם בגדר פעילות אירובי. אף על פי כן, לאור העובדה שבמהלך שנות העישון לא הכושר האירובי היה נמוך, כך גם שרירים הגוף בדרך כלל נחלשים. לכן, פעילות תומכת דוגמת פילאטיס או יוגה עשויה לסייע. בניית השרירים היא חלק חשוב מאוד בבניית סיבולת לב ריאה. במהלך בניית הסיבולת הגוף נדרש גם למאמץ מיוחד של מערכת השרירים. במסגרת מאמץ זה מתחזקים שרירי הגוף, אך לא במידה שווה לסיבולת לב ריאה.

צעד אחד קדימה

ישנם סיפורים רבים על מי שנגמלו מעישון ומצאו בכושר הגופני מפלט ופתרון לתסמיני הגמילה. לכן, לאחר הפסקת עישון ניתן למצוא שנרשמו לקורס מדריכי כושר או קורס פילאטיס, והפכו את שינוי אורח החיים שלהם למקצוע שלהם. אין ספק שמדובר בניצחון החיובי על השלילי. מעניין לבדוק בפעם הבאה, ייתכן שמדריך כושר שלכם היה גם הוא מעשן בעברו, מה שיסייע לכם בדרך החיים החדשה, הנכונה והבריאה שבחרתם לעצמכם.

לשאלות והרשמה השאירו פרטים

    דילוג לתוכן